אפשר גם אחרת

חשוב לי לשתף גם בכמה חוויות אחרות עם רופאות ורופאים, שעזרו בתקופות קשות, שנתנו ונותנים לי תקווה, שיש סיכוי לקבל טיפול רפואי טוב, ואת המוטיבציה להמשיך ולחפש אותו בשעת הצורך.

הרופאה שהתיישבה מולי על המיטה ואמרה שאחזור אליה גם אם אחליט שלא לעבור בדיקה שחששתי ממנה. ובהזדמנות אחרת, הניחה את ידה על כתפי כשעמדתי לצאת מחדרה.

רופא המשפחה, שהבאתי לו כמה שורות מהאינטרנט על אבחנה אפשרית, חיפש מאמרים בנושא, קרא אותם, איתר מומחה בארץ, דיבר איתו והפנה אותי אליו. קיבלתי את האבחנה הזאת מייד ולקח עוד כמה חודשים להגיע לאיזון עם התרופות. כשהטיפול התחיל לעבוד וחזרתי אליו, הוא ניגש אלי, לחץ את ידי ואמר שעזרתי לעצמי יותר מאשר כל הרופאים ביחד.
בהזדמנות אחרת, כשהתלוותי אליו למשרד לטפל בבירוקרטיה כלשהי והיה שם רק כסא אחד, הוא התיישב עליו ומיד לאחר מכן קם ונתן לי לשבת, כי ידע שקשה לי לעמוד.

רופאת המשפחה, שבזכותה אובחנה הלימפומה, שהתעקשה להמשיך לבדוק, אמרה שאי אפשר להשאיר את המצב ככה, למרות שכל ה”מומחים” אמרו “פסיכוסומטי“.
זה היה יום חמישי בערב, כשעברתי את צילום החזה הגורלי, שבו התגלה הסרטן. סרבו לתת לי את התוצאות עד שתפסו את רופאת המשפחה בטלפון ודיברנו. היא התנצלה שהיא מחוץ לעיר ולא תוכל לפגוש אותי באותו היום, דאגה שנשארתי לבד אחרי בשורה כזאת, התקשרה אלי כמה פעמים עד כניסת השבת, הגיעה במיוחד לקופ”ח במוצאי שבת כדי להיפגש איתי ועשתה מעל ומעבר כדי להשיג לי תור ל CT כבר ליום ראשון.

הרופאה שאצלה עברתי את הכימותרפיה, שתמכה וליוותה, היתה זמינה לכל שאלה בכל שעה, והפגישות איתה העלו חיוך בתקופה לא קלה.
לאחר תום הכימותרפיה היה חשש שהעניינים הסתבכו, אז היא דאגה להקדים לי תור לבדיקה, כי אמרה שההמתנה הזאת לא אנושית.
לרגע ארור אחד, כאשר תוצאות הבדיקה ההיא הראו שהטיפול נכשל, היא הושיטה את ידה מעבר לשולחן והחזיקה אותי. למחרת בבוקר היא התקשרה אלי אחרי שלקחה את התוצאות לכמה חוות דעת נוספות שלפיהן נראה שהכל בסדר והפיענוח של בדיקת ההדמייה היה שגוי.

הרופאים שמלווים אותי היום, שמתייחסים אלי כאל בן אדם, לרצונות ולבחירות שלי ולא רק לתוצאות הבדיקות, שמקבלים את חוסר האמון שיש לי במערכת, שלא נרתעים מהמצב המורכב והחריג, ומוכנים לעשות נסיונות שיתנו לי סיכוי לשפר את איכות החיים.

תודה!!

One Comment

  1. Pingback: מהצד השני של השולחן – Light in the shadows

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *